Hipp Hipp Hurra!

104
nei, jeg har fremdeles ikke funnet en kul måte å posere på. dere får ta det dere får.           Er det bare meg som fremdeles syns at syttende mai er kjempekjekt? Jeg trodde dette skulle gå over når man var ferdig med grunnskolen, omtrent samtidig som man slutter å bry seg om jul og bursdag. Jaja, gudskjelov har ikke det skjedd! Hurra for 17 mai!

Dagen begynte som alltid med stryking av antrekket og nrk sin 17 mai sending. Nrk var noe mer ustabil enn vanlig, da internett stadig gav seg akkurat i det det var sending fra Bergen og/eller salutt. Uansett, topp 17 mai stemning! At de andre i leiligheten sov til 10- halv 11 syns jeg var noe sjokkerende, jeg hadde jo tross alt gjort alle oppmerksom på at 17 mai er, vel, 17 mai.

088Jeg kommer heller ikke helt over at andre folk ikke feirer syttende mai, og ble stadig overrasket over hvor mye folk som var ute og kjørte eller holdt butikkene sine åpne. 096       Jeg dro med meg Jeffrey og Nadia til feiring i regi av Invaded by Norway, som jeg altså ikke vet om er en gruppe som gjør på noe utenom syttende mai, men det var ihvertfall veldig kjekt at de arrangerte noe. Ganske imponerende også, for puben feiringen egentlig skulle være på ble stengt av mattilsynet på ettermiddagen den 16., så det er noen der ute som har tenkt raskt!  Dagens feiring var altså i ett utstillings-lokale over en biljard klubb i Hackney, og bestod av deilige hjemmelagde boller, kransekake, hot dog og flåklypa grand prix.

089 095 094 091 090 Jeg oppdaget også at «alle andre» nordmenn i London kjenner hverandre, så det var koselig, men også litt rart for oss. Vi satt nå i vårt hjørne og gumlet vafler og hadde det kjekt uansett 🙂  Jeg savnet nasjonalsangen litt, men vi gikk før festen var over så man får jo regne med at den kom til slutt. Jeg har uansett spotify, så jeg feirer litt for meg selv. Kidnappet ett kransekake-flagg også, så nå er det topp 17 mai stemning her i heimen!

101Ellers er jeg jo bare lite misunnelig på Martin, som fikk hilsen fra Kongen. Det kan du lese om her.

Til slutt: Gratulerer med dagen alle sammen 😀

oi; vær-rapporten! -Overskyet og kaldt, typisk kjip Bergen syttende mai. Tror faktisk Norge har snik-byttet vær med London, for her skal det være dårlig vær så langt værmeldingen rekker.

——————————————edit——————————————

Rett etter jeg skrev dette, fant vi ut at 17 mai også er Food Revolution Day, en Jamie Oliver greie hvor han (som alltid) prøver å få folk til å spise ‘bedre’. Det feires selvfølgelig også, så vi hev oss på en undergrunnsbane til Old Street, hørte Jaime snakke til folket, løp mot plassen hvor det var og akkurat når vi rundet hjørnet forsvant mr. Oliver fra stedet. Men matbodene var der fremdeles, så vi bestemte oss for å være fornøyd uansett. Jeg glemte kameraet, så her må dere nøye dere med mobilbilder (men det er kanskje ikke så mye forskjell). Jeg spiste først «english muffin with salt beef», veldig godt, men med en sinnsykt sterk sennep som holdt på å ta livet av både meg og Nadia (den engelske sennepen er litt sterkere sa damen, men vi kunne jo like godt ha satt fyr på nesehårene). Nadia spiste pizza, også meget god. Deretter delte vi en belgisk vaffel med and (kjempegodt!) og en med jordbær og champagne-krem (det er jo 17 mai!).

IMG893 IMG894 IMG896 IMG897

kommenter i vilden sky ;)

