There and back again

Jeg skrudde bare av alt internett-anvaret mitt i julen jeg. I julen er ikke blogging, facebook og mobiltelefoner i tankene mine i det hele tatt. Men nå er julen over, det er ett nytt år, jeg er tilbake i London og jeg er klar for å gi dere en rask oppdatering om julen. Jeg har fremdeles ikke slått første bossen i Zelda, jeg har ikke kjøpt ullsåler til skoene eller vært på ikea, og jeg har ihvertfall ikke lest de 4 bøkene jeg lånte fra biblioteket før juleferien. Men jeg har kost meg veeeeeldig, fått nesten alt jeg ønsket meg (og ikke minst fine ting jeg ikke visste jeg ønsket meg), gått i ordentlig snø før den regnet vekk, fått oppdatert sladder om venneflokken, spist pinnekjøtt, drukket julebrus og sett tre nøtter til askepott. Jeg har nesten ikke tatt noen bilder (kamera faller i samme kategori som facebook: teknologi hjernen min ignorer i julen) men her er litt:

Først ett par bilder fra London før vi reiste hjem, da vi spiste fish & chips og var på Hobbiten premieren:

006 007 017 Så kom vi hjem, og var som alltid litt ubegrunnet bekymret for at Nissen ikke helt klarte å følge med på hvor jeg bor for tiden. Men julesokken var på plass i år også 🙂 Etter at askepott og prinsen atter en gang fant hverandre spiste vi grøt (Karoline fant mandelen i år, den sniken) og ventet på å åpne gaver. Same procedure as every year James. 039041042
Martin fikk en leke til å fordrrive tiden med i Bangladesh, men klarte ikke helt å vente så lenge på å prøve den ut 🙂 048
Nyttårsaften morgen reiste vi hjem, med ikke mindre enn 70 kg bagasje, og 4 kilo ekstra julefett («OH! You are so fat!!» sa en lykkelig kineser da vi kom hjem igjen) Jeg tror forresten vi brukte ihvertfall 10 minutter på å komme gjennom skydekket over Bergen. Tidlig på nyttårsaften viste seg også å være alle småbarnsforeldres yndlingstid å reise på. Aldri i hele mitt liv har jeg vært borti så mange hylskrikende barn på en gang (og jeg har jobbet i barnehage!). «Da kan vi endelig ønske dere velkommen til London» sa en utmattet flyvertinne da vi landet. Man må jo bare le. 057058
Og jammen hadde ikke en smånisse funnet frem til rommet mitt her også! 059

kommenter i vilden sky ;)

