Hvor ble julen av?

Man skulle kanskje ikke tro det, men jeg har vanskelig for å finne julestemningen her i London. Høsten varte ihvertfall til første desember, som var den første dagen jeg så antydning til frostrøyk. Jeg trodde ikke at jeg skulle klage på en mangel av snø og kulde, men hjernen min tror jo fremdeles vi er i oktober. At folk klarer å feire i jul i sol og varme er uforståelig for meg (hun ene jeg bor med har reist hjem til sør-afrika for å ligge på stranden!!). Jeg har ikke begynt med julepresanger en gang (panikk!). Men, jeg prøver jo så godt jeg kan. Når mamma og pappa var her oppsøkte vi så mange julemarkeder som bare mulig. Jeg har kjøpt ett lite juletre til rommet mitt og lakket neglene i julemønster. På torsdag var jeg og så på tenningen av den norske julegranen på Trafalger Square (en fattig trøst for lysfesten). Jeg hører på bare på julelistå min på spotify. Og dessuten fikk jeg den beste adventskalenderen av mamma, så det begynner så smått og hjelpe på 😀

trærll neglelakk llkj

017
Vi hadde dessuten et lite kinesisk kokkekurs da mamma og pappa var her, og vi gikk på yndlingskafeèn min og spiste altfor dyr frokost, slik det bør være i London 😉                         page (fant også ut at det var like greit å ikke ta for mange bilder etter dette blinkskuddet).

Jeg leste en kommentar ett sted denne uken om at «hjem til jul» må være det fineste uttrykket i det norske språket, og jeg må si meg enig. Hjem til jul liksom, åh som jeg gleder meg! Og jeg regner med at bil, hus og oppkjørsel er fylt med gløgg, pepperkaker, julebrus og mandariner når jeg kommer hjem for jeg har nemlig ikke tenkt å spise noe annet.

027

4 thoughts on “Hvor ble julen av?

kommenter i vilden sky ;)

