the Fish and the Egg

Jeg har blitt gjort oppmerksom på at jeg blogger litt lite om dagen. Siden jeg presterer å ha ett ganske kjedelig liv også her i verdensmetropolen (ukens høydepunkt er Downton Abbey liksom) så blir det nå slik. Selv om det er Bonfire Night i dag, og det har vært det ene fyrverkeri showet etter det andre har jeg for eksempel ikke sett ett eneste ett. Jeg kan høre dem, men fra vinduet ser jeg intet annet enn murstein og lukkede persienner. Ei heller var noen intressert i å være med meg for å se på dem (jeg mistenker at folk fra andre land ikke er så sulteforet på fyrverkeri som jeg er). Så bortsett fra å ignorer de to essay`ene jeg skal skrive denne uken, så var jeg i dag igjen på jakt etter Jakken. En never-ending quest der jeg tråler butikk etter butikk for å finne den perfekte jakken. Oppgaven vanskeliggjøres av at jeg ikke vet hvordan den ser ut og egentlig ikke har råd til ny jakke. Men jeg kan jo ikke beskyldes for å være en av dem som går fra butikker uten å kjøpe noe, så i dag førte jakten til tre gensre, to bøker, tre pyntekort til veggen, to hårklemmer og en clutch..Dere kan se herlighen på instagram (hvor jeg er blitt flinkere å poste nå som jeg har ordnet trådløst nett i heimen). For de av dere i steinalderen som fremdeles er uten smartphone, eller som eventuelt ikke er interessert i instagram, har jeg dessuten laget en Flickr konto 🙂 Adressen er enkelt og greit www.flickr.com/photos/mariabakke/ og der kan dere se alle mobilbildene mine. Ka-ching liksom.
Jeg har ingen nye bilder å dele med dere her (turde ikke ta kameraet med på fest), men dere kan få se på bildene fra da kineseren min kokkelerte forrige søndag 🙂

good times

dampede kinesiske kålruletter

alles favoritt, fisken, gjør seg klar til siste steg i prosessen

konsentrasjon og forventning

dere aner bare ikke hvor god denne fisken blir, det var så vidt jeg fikk tatt bilde før bare beina var igjen.

Fiskens største konkurent i konkuransen om hvem som er best; noodles, with the egg.

kommenter i vilden sky ;)

