Beste uken ever: første forsøk

Dagen etter at Martin reiste fikk jeg besøk av Karoline. Det jeg først tenkte var at en hel uke kanskje var litt lenge å være i London, for hva skal man liksom gjøre på? Antar at det var en slags ryggmargsrefleks fra de gangene jeg har vært vert for gjester i Bergen. I London er det selvfølgelig mer enn nok å finne på i en uke. Vi måtte utelukke opptil flere ting, og fikk ikke en gang gjort alt som var på planen. Men det vi fikk gjort ser dere her: Tatt nesten tomme- og alt for fulle t-baner, stått på hver vår side av verden, shoppet på Oxford street og i vintage-butikker, funnet the Gherkin etter mye leting innimellom smågater og smau, besøkt universitet mitt, gått på museum og teater (<3), sett på St.Paul og flydd med Emirates Air Line over Themsen den dagen det var mer tåke enn hele resten av oppholdet mitt tilsammen. Ikke verst for en liten uke det vel?

Og ikke minst: Vi har spist på kafè og restaurant og ikke vært en eneste gang på Garfunkel eller McDonalds. Karoline uttrykte en hvis (berettiget?) frykt for at ingen i heimen kom til å tro på det ville mateventyret hun bega seg ut på, og det kan vi jo ikke ha noenting av:

Så. Nå sitter jeg her alene og ligger 2-3 uker etter i alle fagene mine og skal skrive to oppgaver den neste uken, og bestemme meg for hva masteren min faktisk skal handle om. Heldigvis har jeg både tyrkisk pepper, ordentlig sjokolade og ikke minst ordentlig hvitost 😉

kommenter i vilden sky ;)

