i-landsproblemer

Som sagt har jeg endelig fått litt pensum å lese på. Men det er jo ikke bare bare å begynne studieprosessen heller. Gjennom 5 år med studier har jeg nemlig tilegnet meg diverse småautistiske vaner som må oppfylles for at jeg skal kunne studere. Jeg må ha riktig penn; en svart (folk som skriver med blå penn er helt ute) pilot penn, BPS-GP, jeg må ha en spesiell type markeringstusjer; staedtler triplus textsurfer, i fargene rosa, grønn, gul og oransje (jeg har jo fargekoder må vite) og ikke minst kan jeg absolutt ikke notere i noe annet enn whitelines notatbøker. Da vi reiste til Ghana hadde jeg med meg utstyret mitt, men i London tenkte jeg jo at jeg skulle få tak i det jeg trengte.

For å si det slik så har jeg tilbragt noen dager med stadig stigende puls etter som jeg har vært i flere og flere butikker som slettes ikke har hatt mine livsviktige hjelpemidler. At det i tillegg har visst seg å være dønn umulig å få tak i noe så enkelt som tegnestifter har etter hvert ført til at jeg begynte å føle meg fanget i ett helt usaklig mareritt. Men etter intens googling fant jeg ENDELIG en vetig butikk (de to øverste treffene på google er forøvrig foruminnlegg der andre stakkarer spør om hvor man kan kjøpe tegnestifter, og ingen av dem fikk noe svar). Pilotpenner har det gudskjelov vært rimelig greit å få tak i, og tegnestifter fant jeg til og med i marihøne form (når jeg først fant dem)! Markeringstusjer fant jeg derimot ikke, men jeg fant en pakke av ett annet merke som i det minste hadde riktige farger og som kanskje kan gjøre nytten (jeg er fremdeles noe skeptisk).

Whitelines derimot finnes bare ikke i London. Nå tenker dere kanskje at det er i overkant snobbete å bare kunne bruke en type (ganske dyre) notatbøker, og jeg har tross alt tatt sjangsen på en ny type markeringstusj. MEN NEI. Har man først brukt whitelines går det bare ikke an å begynne å skrive på vanlige ark. For dere som ikke vet det bruker whitelines nemlig lysegrått papir, linjert med hvite linjer. Og det er bare så fantastisk mye bedre enn det vanlige hvite papiret med svarte linjer, jeg kan ikke få sagt det nok. Det er så behagelig for øyet, det er så lett å tegne piler og sirkler rundt viktige ord, det blir så fint og ser så rent og pent ut. Så whitelines har jeg rett og slett bestilt fra nettbutikken deres. (I bergen selges de forresten på de fleste bokbutikker, men de er billigst på studia). Så nå krysser jeg fingrene hardt for at de kommer før jeg begynner med undervisning på mandag.

Skål for paralympics og tegnestifter!

jeg er (dessverre for meg) ikke sponset av produktene nevnt i dette innlegget

2 thoughts on “i-landsproblemer

kommenter i vilden sky ;)

