Første skoledag

Da er jeg offisielt registrert og er faktisk masterstudent helt på ordentlig *sjokk og vantro*. Prøvde meg på det klassiske første skoledag bildet, men må nok innrømme at 6 åringer med altfor stor ryggsekk er noe søtere. Dessuten regnet det som bare nøkken, så bildet er fra gangen utenfor rommet mitt i stedet for utenfor huset. Jaja.

Siden det var første dagen fikk vi frokost på kafè også. Jeg slo til med en klassisk engelsk bread and butter pudding og en knallgod cappucino.

Da jeg kom frem til riktig t-bane stopp beviste jeg nok en gang at jeg ikke kan lese kart, og gikk i fullstendig feil retning ikke mindre enn to ganger. Til slutt måtte jeg løpe rundt 2 kvartal og kom heseblesende og svett frem 5 minutter for sent, bare for å så bli møtt med registrerings.

Det er hele 3 andre som tar samme studieretning som meg, så dere skjønner jo at dette kanskje er litt for de spesielt intresserte. Jeg har møtt to andre fra faget, en 40+ japansk lege og en amerikansk jente. Blir spennende å se hvem tredjemann er. Men det er mange som tar en eller annen form for antropologimaster da, så «klassene» mine kommer visst til å være ganske store allikevel. I dag bestod bare av registreringen, og nå er jeg egentlig fri til undervisningen begynner i neste uke. Men heldigvis er leselistene lagt ut nå, så jeg kan endelig begynne å studere litt igjen! Det er forresten ganske deilig å studere noe en er så interessert i at man blir glad når man får begynne å lese pensum 😀

(vi får se om den følelsen holder utover semester da, men som førsteinntrykksfølelse er det ihvertfall ganske bra)

2 thoughts on “Første skoledag

  1. Dette var jo bra Maria. Jeg er helt sikker på at du klarer å opprettholde interessen med ditt pågangsmot. Her hjemme har vi hatt nyyyyyyydelig vær, og jeg har fått gjort masse maling av vinduer.

kommenter i vilden sky ;)

