Og da var vi i gang igjen!

Jeg våknet klokken ett natt til mandag, den store reisedagen, og bestemte meg for at jeg faktisk ikke ville flytte allikevel. Herregud tenkte jeg, jeg kjenner jo ingen i London! Jeg skal begynne på ett studie jeg ikke er helt sikker på hva egentlig handler om, jeg skal skrive en masteroppgave og jeg vet ikke hvordan eller om hva, jeg skal bo alene i en by med 8 millioner innbyggere. Hva er det jeg driver med?? Jeg var ikke mentalt forberedt. Ideèn min om å studere i UK kom ganske brått en gang etter nyttår. Hvis Martin skulle til Bangladesh kunne vel jeg også få lufte vingene litt. Jeg har altså tenkt på det en stund. Uheldigvis har tanken om å flytte til London for å studere til høsten befunnet seg i den delen av hjernen min der jeg oppbevarerer «ting jeg skal gjøre til høsten/til neste år/i morgen». Dette inkluderer også: Betale alle regninger med en gang. Drikke to liter vann hver dag. Jogge. Støvsuge en gang i uken. Ta tran. Renskrive notatene mine. Flytte til London.

Dette er jo ikke ting jeg tror skal skje. Ærlig talt. Jogge?? Dette er ting jeg har lyst at skal skje, men som jeg syns er helt forferdelig når jeg faktisk gjør dem. Dette er ting som tilhører en hypotetisk Super-Maria som står opp klokken 6 for å meditere i en time før hun stryker sengetøyet og sykler 20 km. til jobben som FN`s generealsekretær. Så da jeg plutselig befant meg på Flesland med 5 smekkfulle kofferter og en billett til Gatwick var jeg mildt sagt overrasket, frustrert og jeg hadde mest lyst til å kjøre hjem igjen og sitte i sofaen og se på tv. Ikke så mye annerledes enn de få gangene jeg finner ut at jeg skal jogge altså.

Men nå er vi her da. Tok taxi fra flyplassen og rett til Magenta House, hvor jeg har ett rom med bad og deler kjøkken med 4 andre. Første kvelden gikk vi rett ut for å spise på en av flere indiske restauranter som er rett rundt hjørnet. I går gikk vi for å handle og jeg så minst 3 te-butikker, en kostymebutikk hvor man kan leie ordentlige prinsessekjoler, en comic book store, en bokbutikk på 5 etasjer og så mange kule restauranter at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Jeg gleder meg ikke akkurat til at Martin skal reise, og jeg blir boende her alene med en haug med fjortiser (alle jeg deler kjøkken med er akkurat ferdig med VGS og skal begynne første året på uni.) MEN jeg tror kanskje jeg skal overleve 😉
Nå har jeg det kjempetravelt, og internett er litt for tregt, så dere får nøye dere med ett slideshow med bilder fra de siste dagene 🙂

2 thoughts on “Og da var vi i gang igjen!

kommenter i vilden sky ;)

